Tuesday, March 13, 2007

Concurs cu premii

Daca tot suntem noi la un curs de Relatii Publice in mediul international, hai sa facem un exercitiu de gandire. Sa ne gandim, prin urmare, la sabia lui Stefan, la tezaurul pastrat in foarte buna stare de prietenii nostri si....parca mai era ceva. A, daca ne-au demonstrat ca pot pastra un tezaur, s-au gandit sa-si testeze competentele la un nivel mai inalt, si ne-au rugat sa le incredintam si niste Pamant. Si cum incredere era, am acceptat.
Hai sa zicem acum ca inca invatam PR, furam meserie de pe unde apucam, trimitem studenti cu burse peste tot, poate-poate crestem si noi. Trecura 17 ani de cand ne-am deschis spre lume si lumea...peste noi.
Revenind la exercitiu-daca tot am scris eu mult, de la voi o sa cer putin: un numar, precedat de un minut de gandire.
Question: Cati ani credeti ca vor trece, incepand de astazi, 13(!) martie 2007, pana cand PR-ul romanesc va reusi sa aduca acasa macar manerul sabiei lui Stefan, o particica din tezaurul de la rusi, and, our most precious possesion, Basarabia?
The Prize: invit pe cei care vor da cifra corecta la un pahar de sampanie-au moldovenii de dincolo(cum suna?!) niste vinuri...

5 comments:

Anonymous said...

nu pot sa dau o cifra, ci doar o data fixa: la Sfantul Asteapta...

Anonymous said...

Nu stiu cat meseria de PR ar ajuta la aducerea unor valori nationale, inapoi, acasa.
Deocamdata, teoria rationalista din relatiile internationale se aplica in mod constant astazi: scopul scuza mijloacele, iar puterea este cel mai dezirabil lucru pe care si-o doresc natiunile.
Problema este... noi ca PR putem sa aducem Romania la un nivel de putere, macar balcanica? Daca raspunsul este afirmativ, atunci vom putea sa ne aducem sabia domnitorului moldovean acasa. Iar,daca nu putem sa o aducem, atunci sa o rasucim in rana si sa le amintim ca noi am aparat intreaga Europa de a fi cotropita.
Odata cu intrarea in UE nu cred ca va mai conta daca Romania de dincolo va trebui sa devina Romania de aici. In 50 de ani prevad ca vom fi Statele Unite ale Europei si vom prospera...iar totul va fi o conglomeratie de limbi si popoare. Cei care nu-si vor uita identitatea nationala se vor numi si romani ..pe langa cetateni europeni.
Nu te poti opri la trecut. Avem un viitor in fata si mi-as dori ca, macar nepotii mei, sa poata visa la un viitor, altfel decat al meu!

Alyyy said...

Un alt sinonim pentru Sfarsitul Asteapta...a whole lifetime...si nu doaer a noastra, dar si a genratiilor viitoare. PLus eu observ o alta problema actuala: depersonalizarea valorilor. Adica...BMW sau sabia lui Stefan?Imagine stralucita si costum D&G sau tratative cu Rusia? Cine este dispus sa inceapa o campanie de PR de recuperare a sabiei lui Stefan..comparatic cu alte teme de PR care le-ar aduce faima, renume? POate sunt eu influentata momentan de evenimente negative din Romania, scuzat-mi pesimismul...but..i cannot help it!

Anonymous said...

Este dificila o asemenea intrebare! Nu cred ca depinde doar de PR, ci si de politica externa si multe altele!

Anonymous said...

:)) Mai flacaule, ce intrebare! Nu mai vedem noi tezaur' in veci de la rusi. Never, ever! Nici cu PRu', nici cu buzduganu...